zapomenuté heslo

5 jarních rad pro vaše zdraví

5 jarních rad pro vaše zdraví
Chmurné zimní počasí skončilo. Pryč tedy s nachlazením a špatnou náladou! Užijte si slunečné dny, nadýchejte se čerstvého jarního vzduchu, očistěte své tělo a udělejte si „generální opravu“.

1. Pochodem vchod!

Nejste fanouškem joggingu ani sálových sportů? Nevadí, prostě choďte! Je to skvělý způsob, jak pročistit hlavu a okysličit tělo. A teď je to správné období začít!


Najděte si klidné místo, vezměte si pohodlné tenisky a vydejte se na 30 minutovou svižnou procházku. Ze začátku to není tak snadné, ale nepřepínejte se, jděte si svým tempem a poté zvyšujte rychlost.

Denně choďte po schodech namísto využívání výtahu. Auto si nechte třeba na větší nákupy a raději…. choďte.


Motivace: použijte krokoměr nebo náramek, který počítá kroky, vzdálenost a také množství vynaložených kalorii.

2. Dýchejte!

Dýchání je spojeno s emocemi. Jen si všimněte, že když jste například ve stresu, Váš dech se zkrátí a je více povrchní. Ovládnutí dýchání je základem relaxační techniky. Pomůže vám zmírnit stres a snížit úzkost.

Typ na cvičení: Nadechněte se zhluboka nosem, rozšiřte své břicho a poté pomalu vydechněte ústy. Takto se nadechněte a vydechněte 4krát až 5krát. Uvidíte, že za pár minut budete klidní. Dle potřeby provádějte toto cvičení tolikrát během dne, kolikrát potřebujete.

3. Detoxikujte!

Detoxikace je v módě. Cílem je očistit tělo od nahromaděných toxinů a znovuzískat energii.

Spočívá v konzumaci potravin, které stimulují vylučování. Vsaďte na zeleninu a ovoce s močopudnými účinky jako je ananas, grapefruit, artyčok, chřest, černá ředkev, petržel … Taktéž se nevyhýbejte nízkotučným potravinám a potravinám se sníženým obsahem cukru.

Zapomeňte na nějaké odříkání či půst, který by mohl vést jen k poškození organismu, a pak pod vlivem hladu riskujete, že sníte cokoli a budete se přejídat, což opravdu není cílem detoxikace.

4. Celozrnné potraviny v jídelníčku

Celozrnné obilniny jsou trumfem na Vašem talíři. Pšenice, rýže, ječmen, merlík a další jsou bohaté na sacharidy pro energii a rostlinné bílkoviny prospěšné Vašim svalům. Taktéž obsahují více vlákniny a živiny, vitamin B a E, magnézium a zinek… než obiloviny rafinované (které mají vyšší obsah škrobu a méně vlákniny).
Celozrnné potraviny vás více nasytí. Zahrňte je alespoň jednou denně do vašeho jídelníčku ve formě celozrnného chleba, sušenek či těstovin. V současné době je výběr téměř neomezený.


Rada: preferujte celozrnné potraviny bio-kvality.

5. Dobrou noc!

Jak se udržet ve formě? Dostatečně spěte!


Spánek je „opravář“ regenerující buňky. Spánkem taktéž regulujete náladu a stimulujete imunitní systém. Šest nebo osm hodin, to záleží na každém z Vás. Každý určitě ví, kolik času potřebuje na „obnovení se“.

Rady na závěr:

  • Nepřehřívejte pokoj, ve kterém spíte. 19°C je ideální pro zdravý spánek.
  • Choďte spát vždy ve stejnou dobu.
  • Po 16 hodině se vyhněte stimulantům jako je káva, čaj a sladké nápoje na bázi kofeinu.
  • Nesportujte do pozdních večerních hodin.

Další tipy na hubnutí najdete na adrese www.siluetadoleta.cz/rubrika/clanky/.

 

Komerční prezentace
Foto: iStock
14. 5. 2014

 



hodnotit 1 2 3 4 5

Přidej komentář

Rewrite letters from the image.
Musíte se nejprve přihlásit formulářem vpravo nahoře či zaregistrovat



Energie dne

tapír
TAPÍR - země


Doporučujeme



Poslední drby

Dagmar
Medicína
Dobrý den. Chtěla bych se zeptat, zda někdo ví, na co je dobré lněné semínko. Děkuji
suzhz
výhra vína Kořínek
Dobrý den, chci se zeptat výherců vína Kořínek, zda obdrželi výhru ?

drbárna...

Poslední rady

Čínská medicína
Polyp na děloze

Dobrý den, obracím se na Vás o radu jaký preparát zvolit na polyp na děloze,který mi způsobuje nepravidelný...

Čínská medicína
Čínská medicína a...

Dobrý večer, jsem začátečník v čínské medicíně a ráda bych Vás poprosila o radu. Mému dědečkovi jsem chtěla...


poradna...

Reklama

facebook