Wellness

Češi se nejraději sprchují

Sbírání lístečků

Děláme rozdíly v hygieně v létě, a když venku mrzne? A čemu dáváme přednost – sprchování nebo koupání ve vaně? Platí stále, že o sebe dbají více ženy než muži, nebo je to jen utkvělá představa, která už dávno neplatí? Společnost Henkel ČR sondovala, co je nového v českých koupelnách.

Bezmála polovina Čechů se v létě myje stejně často jako v zimě. Každý pátý Čech se v nejteplejším období roku dokonce myje pouze obden, či ještě méně. Zároveň však už neplatí, že muži osobní hygienu výrazně zanedbávají. To jsou některá zjištění průzkumu o současných hygienických návycích Čechů, který si nechala zpracovat společnost Henkel ČR u agentury Ipsos Tambor.

Češi čelí tropickým teplotám, ale velká část obyvatel na to v oblasti tělové péče nereaguje „Celkem 43 procent lidí nemění své návyky spolu s příchodem letního počasí,“ prozrazuje výsledky průzkumu Radka Šimánková, marketingová manažerka divize Kosmetiky ve společnosti Henkel ČR. Alarmující je, že téměř pětina obyvatel si sprchu, či koupel dopřává méně než jednou denně. Celkem 64 procent dotazovaných se myje jednou denně. Průzkum také odhalil, že nejvíce času tráví v koupelně Češi o víkendu, kdy péči o své tělo dopřává více lidí zvýšenou pozornost.

Češi na sobě nešetří ani v krizi
Nejnovější šetření také ukázalo, že péče o tělo je záležitostí hygienických návyků a ekonomická situace na ni nemá vliv. V době silného tlaku na rodinné výdaje Češi naopak na péči o své tělo nešetří. Bezmála 90 procent respondentů prozradilo, že za sprchové gely, mýdla a další přípravky na mytí utrácí stejně, nebo více než před třemi lety. Třetina z nich dokonce své výdaje zvýšila. „Vývoj našich prodejů ukazuje, že na nákup kosmetického zboží Češi nezapomínají ani v době finanční krize. Přizpůsobili však výběr svého nákupu. Mnohem častěji preferují zboží nabízené v akcích nebo hledají nové benefity,“ říká Radka Šimánková.

Sprcha nebo vana?
Češi si též zamilovali sprchování. To před vanou plnou vody upřednostňuje 70 procent Čechů. Mezi hlavní výhody řadí především to, že je to rychlejší (45 procent) a pohodlnější (19 procent) než koupel. Téměř 15 procent respondentů však prozradilo, že tímto způsobem také šetří výdaje za vodu.

Muži se v péči o tělo vyrovnávají ženám
Panuje obecné povědomí, že ženy o sebe více dbají. Průzkum však ukázal, že v České republice nejsou mezi pohlavími nijak patrné rozdíly v chování a že muži se v posledních letech snaží dohánět, co dlouhou dobu zanedbávali. Přibližně stejný počet žen i mužů (66 procent respektive 63 procent) se totiž osobní hygieně věnuje stejně, tj. jednou denně. I přesto však mají stále co napravovat. Zatímco dalších 23 procent žen se sprchuje, či koupe vícekrát denně, tak stejný počet mužů se stále myje jen párkrát do týdne. „Výsledky odpovídají povědomí, že ženy sice o sebe pečují stále častěji a lépe, ale muži svému tělu v posledních letech věnují stále více pozornosti. To potvrzuje i rostoucí segment kosmetických produktů pro muže,“ prozrazuje Šimánková.

Pražané se myjí častěji
Z výzkumu vyplynul také zajímavý rozdíl mezi Prahou a zbytkem republiky. Obyvatelé hlavního města se myjí častěji; dvakrát a vícekrát denně se umývá třetina z nich, zatímco u ostatních obyvatel je to pouze necelá pětina. Vedle toho pouze jedna čtvrtina Pražanů upřednostňuje vanu před sprchou. V Čechách i na Moravě je poměr mezi vanou a sprchou menší, koupe se celých 24 %.

Kdo si zpívá?
V průzkumu byl zároveň zbořen jeden mýtus. Ve sprše si zpívá pouze každý pátý Čech a bezmála 80 procent obyvatel si tak svými pěveckými dovednostmi péči o tělo nezpestřuje. Tento poměr se však může brzy změnit, jelikož nejčastěji si zpívají mladí lidé do 34 let. Mezi nimi je téměř jedna třetina zpívajících.

Poznámka: Průzkum realizovala agentura Ipsos Tambor na vzorku 500 respondentů starších 18 let.

Připravila: Zuzana
Foto: iStock
27.8. 2012

Přidat na Seznam.cz

Přidejte si Webozdravi.cz na hlavní stránku Seznam.cz.

Diskuze: příspěvků