zapomenuté heslo

Mlsejte oříšky

Mlsejte oříšky
Oříšky jsou vysoce ceněny pro vysoký obsah kvalitních bílkovin, tuků, minerálů a vitaminů. Co se týká bílkovin, mají jich dokonce tolik, že mohou směle konkurovat masu. Právě proto jimi někteří vegetariáni maso částečně nahrazují. Existuje mnoho druhů ořechů. I když má každý trochu odlišnou chuť, složení a obsah jednotlivých prospěšných látek, dá se říci, že mají všechny blahodárný vliv na naši pokožku, vlasy a kvalitu nehtů.

Vlašské ořechy

Vynikají zejména množstvím omega 3 nenasycených mastných kyselin, které přispívají ke snížení cholesterolu. Je v nich také hodně draslíku, vápníku, zinku a vitaminu B6 důležitého pro správnou funkci mozku a tvorbu červených krvinek.

 

Lískové ořechy

Jsou bohaté na omega 3 nenasycených mastných kyseliny, obsahují hodně vitaminu E, jež chrání buňky před působením volných radikálů, jsou bohaté na vlákninu, která přispívá ke správné funkci trávení, obsahují také hodně vápníku, hořčíku a železa.

 

Kešu ořechy

Mají jemnou sladkou chuť, hodně hořčíku a železa. Přispívají k odstranění únavy a podporují schopnost koncentrovat se.

 

Arašídy

Jsou bohaté na omega 3 nenasycených mastných kyseliny, obsahují hodně vitaminu E, jež chrání buňky před působením volných radikálů, jsou bohaté na vlákninu, která přispívá ke správné funkci trávení, obsahují také hodně vápníku, hořčíku a železa.

 

Para

Jsou bohatým zdrojem draslíku, hořčíku a selenu. Tento prvek má prokazatelné antioxidační účinky, jež pomáhají při prevenci civilizačních onemocnění, zejména rakoviny.

 

Mandle

Jsou bohaté na omega 3 nenasycených mastných kyseliny, obsahují hodně vitaminu E, jež chrání buňky před působením volných radikálů, jsou bohaté na vlákninu, která přispívá ke správné funkci trávení, obsahují také hodně vápníku, hořčíku a železa.

 

Pekanové ořechy

Dodají organizmu mnoho zinku, který je důležitý pro fungování bílých krvinek, jež bojují proti bakteriím a virům, včetně nachlazení a chřipky.

 

Naše rada: Jezte je s rozvahou

Milujeme oříškovou čokoládu, pečeme z nich vánoční cukroví a moučníky a někdo je zobe jen tak třeba při sledování televize. To však není ten nejšťastnější způsob konzumace oříšků. Jezte je pravidelně, několikrát týdně, ale jen pár kousků a v přírodní podobě. Díky vysokému obsahu tuků (byť jsou zdraví prospěšné) jsou totiž dost kalorické. Dejte si proto maximálně hrst oříšků denně, třeba místo dopolední svačiny. 

 

Text: Zuzana
Foto: iStock
26. 2. 2014



hodnotit 1 2 3 4 5

Přidej komentář

Rewrite letters from the image.
Musíte se nejprve přihlásit formulářem vpravo nahoře či zaregistrovat



Energie dne

pes
PES - kov


Doporučujeme



Poslední drby

Dagmar
Medicína
Dobrý den. Chtěla bych se zeptat, zda někdo ví, na co je dobré lněné semínko. Děkuji
suzhz
výhra vína Kořínek
Dobrý den, chci se zeptat výherců vína Kořínek, zda obdrželi výhru ?

drbárna...

Poslední rady

Čínská medicína
Polyp na děloze

Dobrý den, obracím se na Vás o radu jaký preparát zvolit na polyp na děloze,který mi způsobuje nepravidelný...

Čínská medicína
Čínská medicína a...

Dobrý večer, jsem začátečník v čínské medicíně a ráda bych Vás poprosila o radu. Mému dědečkovi jsem chtěla...


poradna...

Reklama

facebook