Hubneme v pohodě

Hubneme v pohodě
S novým rokem přichází i mnoho našich předsevzetí a jedním z nich zpravidla bývá - konečně zhubnout! Zkuste si to tentokrát pečlivě rozmyslet a ke své vysněné váze postupujte krok za krokem.

Proč byste zrovna letos měly shodit svá přebytečná kila, když už možná máte za sebou řadu marných pokusů? Uspějete, když se do hubnutí pustíte s rozmyslem. Pokud vám nebrání žádné onemocnění a kromě nadváhy jste jinak zdravé, určitě dosáhnete svého cíle. S námi to zvládnete!

Pomalu, ale jistě

„Základem úspěchu je totiž CHTÍT SÁM - ne proto, že vás ošetřující lékař nabádá, abyste zhubnuli,“ upozorňuje PhDr. Karolína Hlavatá, Ph.D. v rámci kampaně na podporu mléka a mléčných výrobků Bílé plus. „Ve druhém kroku si stanovte, kolik byste chtěli hubnout - zde buďte realisté - a jaký by měl být týdenní úbytek hmotnosti. Za optimální se považuje 0,5 až 1 kg/týdně.“ Zejména notorické dietářky s vyšší váhou by měly volit pomalejší, zato trvalé tempo.

S papírem a tužkou

Mnohdy ani nevíte, kolik toho vlastně za den sníte. Proto si kupte zápisník a do něj si každý den pečlivě uveďte, co a v jakém množství jste slupli. Totéž platí o pitném režimu a neškodí ani poznámky, proč se tak dělo. Během jednoho až dvou týdnů získáte o svých starých stravovacích zvyklostech přehled a můžete je začít pomalu upravovat. „Záznamy příjmu potravy jsou neocenitelným pomocníkem. Do deníku si zapisujte i pocity, proč zrovna teď sedíte a jíte už druhou čokoládu,“ zdůrazňuje odbornice. „Poznáte-li své jídelní chování a popudy k jídlu, lépe se vám bude pracovat. V neposlední řadě nezapomínejte na posilování motivace - zaznamenávejte si hmotnostní úbytky, měřte si obvody pasu, boků a radujte se z úspěchu. S tím souvisí i odměňování, kterého si dopřávejte hojně.“

Alespoň jednou týdně, ovšem tím nemáme na mysli nějakou dobrotu. Odměňte se například výletem do vzdálenějšího města, návštěvou bazénu nebo kosmetičky, pěkným CD, knížkou… A kdyby nic jiného, dopřejte si procházku. Jednak se stejně musíte hýbat a právě chůze společně s aqua aerobickem jsou šetrné k vaší nadváze i zatěžovaným kloubům, a navíc vaše tělo zaplaví hormony štěstí - endorfíny.

Jak upravit jídelníček

 

Připravila: Marcela
Foto: iStock
6. 1. 2016