Wellness

V klimakteriu vsaďte na izoflavony

Období přechodu čeká dříve či později na každou ženu. Toto období bývá spojeno s mnoha tělesnými obtížemi, jako jsou návaly, přibývání na váze, nespavost, zvýšené pocení, výkyvy nálad, řídnutí vlasů či řídnutí kostí. Snižuje se i tvorba hlavních ženských pohlavních hormonů estrogenů.

Menopauza je přirozený proces,  fyziologický děj, kdy ženské pohlavní orgány přestávají plnit svojí hlavní funkci a to přípravu a vlastním těhotenství. V tomto věku pomalu ustává produkce pohlavních hormonů vaječníky. A právě jejich úbytek je hlavní příčinou všech potíží spojených s tímto „syndromem“.

Projevy tělesných potíží mohou být různé a u každé ženy bývají v jiné intenzitě a gynekologové je zpravidla řeší podáváním hormonálních preparátů. Obtíže se však často dají zvládnout i preparáty na přírodní bázi. Vědecké výzkumy dokazují, že diety bohaté na fytoestrogeny (izoflavony) jsou spojeny se sníženým výskytem kardiovaskulárních onemocnění, rakoviny prsu, rakoviny obecně a osteoporózy. Nižší výskyt těchto onemocnění byl pozorován u asijských žen – spojeno s potravou bohatou na fytoestrogeny obsažené v sóje. Mezi rostliny bohaté na izoflavony, patří i červený jetel, kombinace sóji a jetele lučního je tedy cenným zdrojem izoflavonů pro tělesnou harmonii v klimakteriu a po něm. 

Izoflavony bývají často nazývány také jako fytoestrogeny pro svou chemickou strukturu podobnou ženským pohlavním hormonům estrogenům. Citlivě podporují hormonální rovnováhu a harmonický průběh celého klimakteria (přechodu). Zdrojem těchto látek může být doplněk stravy Izoflavony Duo s vitamínem D, který je obohacen o vitamín D, který ovlivňuje metabolismus vápníku a fosforu a je velmi důležitý pro správnou mineralizaci kostí a má rovněž pozitivní vliv na imunitní systém.

 

Jak potlačit nepříjemné potíže klimakteria?

  • správná výživa: nepřejídat se tuky, pít dostatečné množství tekutin, jíst stravu bohatou na vápník a další minerály, ale i na vitaminy a tzv. stopové prvky
  • dostatek pohybu: procházky, cvičení, sportování – s ohledem na věk a naše schopnosti, ideální je jízda na kole, plavání, pobyt na čerstvém vzduchu a slunci – podporuje tvorbu vitamínu D nutného pro novotvorbu kosti
  • vhodné oblečení: pokud možno bavlněné, které je vzdušné, dobře saje pot, nedráždí
  • správná a dostatečná hygiena

 

Připravila: Zuzana
Foto: iStock
4. 9. 2018


Diskuze: příspěvků