Nezařazené

Zíráte do mobilu? Takto vám oči říkají, že je to příliš často

Během pandemie začali lidé trávit o 30 procent více volného času u mobilů a počítačů. Aktuálně to jsou čtyři hodiny a dvanáct minut denně u smartphonu a další čtyři hodiny před monitorem.

Tato ‚nálož‘ má své důsledky. Čekárny očních lékařů praskají ve všech. Nechcete-li se k pacientům přidat, neignorujte varovné signály. Naučte se potížím předcházet a řešte je.

Jednostranná zátěž, zaostření na jeden konkrétní bod, odlesky displejů a častá neostrost zobrazovaných věcí na mobilu či obrazovce dává vašim očím pořádně zabrat. Jenže to není ani zdaleka vše, čemu musí čelit. Digitální přístroje, ale třeba i zářivky a LED žárovky navíc vyzařují škodlivé modré světlo, které proniká hluboko do oka. Tam dochází k tvorbě toxinů, jež ničí fotoreceptory. Když se všechny tyto faktory sečtou, výsledek je zřejmý. Dříve či později dojde ke zhoršení zraku.

Signály, že oči přetěžujete

• Únava
• Rozmazané vidění
• Podráždění
• Zarudnutí
• Bolesti hlavy
• Neschopnost rychle zaostřit na konkrétní bod

Krátkodobá úleva v podobě kapek

První pomocí mohou být oční kapky, které jsou běžně dostupné v lékárnách. Ty sice fungují rychle a od potíží na chvilku uleví, ale příčinu neřeší. Problém se tak brzy opět vrátí.

Dlouhodobá výživa pro namáhané oči

Naturevia OptiVizin Blue

Naturevia OptiVizin Blue

Pokud je počítač a mobil součástí vaší práce nebo si bez nich svůj život neumíte představit, zaměřte se na výživu. K těm nejdůležitějším látkám, které oči potřebují, patří lutein a zeaxantin. Fungují jako přírodní ochranné sluneční brýle a pronikání modrého světla minimalizují. Jenže tělo si je neumí samo vytvořit, proto mu je musíte dodat. Pomůže vám např. doplněk stravy Naturevia OptiVizin Blue, který obsahuje pořádnou porci luteinu a zeaxantinu, ale také omega3, zinek a vitamin A. Tato kombinace živin vám pomůže zachovat dobré vidění co možná nejdéle.

Dělejte si pauzy a nebojte se být offline

Správná výživa je základ. Dalším krokem je pak změna chování a návyků. Trávíte-li dlouhé hodiny u počítače v práci, nezapomínejte na pauzy. Myslí na ně dokonce i zákoník práce, který nařizuje 5 až 10minutové přestávky každé dvě hodiny. Zvažte, zda je opravdu nutné trávit s mobilem v ruce i své volno a jestli opravdu nemáte lepší zábavu, než dlouho do noci ‚sjíždět‘ sociální sítě či sledovat filmy na notebooku. On totiž digitální detox není úplně od věci, vyzkoušejte ho. Zjistíte, že existuje i svět tam venku. Při procházce si totiž protáhnete a procvičíte nejen svaly nohou a zad, ale také ty oční.

Komerční prezentace
Zdroj: www.naturevia.cz
Foto: Shutterstock, Naturevia
28. 2. 2022


Diskuze: příspěvků