Wellness

Dýňový olej, mandlový olej a olej z vlašských ořechů v kuchyni i pro zdraví

Přemýšlíte, jaké oleje používat na vaření? Podívejme se podrobněji na dýňový, mandlový a olej z vlašských ořechů.

Dýňový olej

Dýňový olej se získává za studena ze semen dýně oranžové a pro zdraví je přínosný hlavně díky obsahu vitaminu E a minerálních látek jako jsou zinek, vápník, hořčík či železo. Z mastných kyselin obsahuje hlavně omega 6 mastné kyseliny. Olej je vhodný do salátů, pomazánek a k dochucení polévek. Bod zakouření je 140 °C.

Mandlový olej

Mandlový olej nemá překvapivě téměř žádnou vůni po mandlích. Obsahuje vysoký podíl nenasycených mastných kyselin, s převahou mononenasycených, vitaminy A a E a minerální látky. V kuchyni je výborný na zjemnění a dochucení salátů, pomazánek i sladkých jídel. Bod zakouření je 216 °C.

Olej z vlašských ořechů

Olej má díky svému původu žluto-zelenou barvu. Obsahuje zdraví prospěšné omega 3 polynenasycené mastné kyseliny. Vzhledem ke specifické chuti najde uplatnění při dochucování salátů, převážně s ovčím nebo kozím sýrem či červenou řepou. Bod zakouření je 160 °C.

Připravila: Katka Soušková

Zdroj informací: www.verywellhealth.com/pumpkin-seed-oil-health-benefits-4686960, www.healthline.com/health/food-nutrition/almond-oil#Should-you-cook-with-almond-oil?-, www.webmd.com/diet/walnut-oil-health-benefits
Zdroj fotografií: Pixabay

Diskuze: příspěvků