Medicína

Oči v ohrožení: Dejte si pozor na modré světlo

Nepříjemný pocit, suchost, rozmazané či zamlžené vidění a neschopnost zaostřit. Přesně to jsou signály, kdy vám vaše oči dávají jasně najevo, že toho mají dost.

Pokud je neposlechnete, „přitvrdí“. Dostaví se bolest, a nemusí to skončit jen u nich. Ozvat se mohou záda, krk či hlava. Výjimkou není ani tlak ve spáncích či na čele. Pořád to nestačí, abyste jim věnovali pozornost? Pak vězte, že necháte-li to zajít ještě dál, může se vám časem zhoršit zrak.

Příčiny únavy očí mohou být různé, ale často souvisejí s moderními technologiemi. Práce na počítači, hraní her či sledování televize mají jedno společné a tím je enormní zátěž na oči. Kromě toho, že musí oči čelit potenciálně škodlivému modrému světlu ze slunce, je většina lidí je stále více vystavena ještě umělému modrému světlu z displejů obrazovek a LED světel, které proniká hluboko do oka. Tam dochází k tvorbě toxinů, jež ničí fotoreceptory. Když se k tomu přidá ještě jednostranná zátěž, zaostření na jeden konkrétní bod, odlesky displejů a častá neostrost zobrazovaných věcí na mobilu či obrazovce, nelze se divit, že dříve či později toho začne být na oči příliš.

Varovné signály, že jsou oči unavené

V takovou chvíli začnou vaše oči dávat nejdříve jemné a později i důraznější varování, že únosná hranice byla překročena. K těm nejčastějším signálům patří únava, rozmazané vidění, podráždění, zarudnutí či neschopnost zaostřit na jeden konkrétní bod. Pokud své tělo nebudete poslouchat a všechny symptomy budete ignorovat, dostaví se bolest – očí a případně i hlavy. Při dlouhodobém zanedbávání počítejte s nepříjemnými následky v podobě zhoršení zraku.

Jak jim rychle ulevit

Proto byste neměli být k signálům svých očí slepí. Jakmile pocítíte první náznaky, udělejte si přestávku a na chvilku práci na počítači přerušte. Na suché oči vám pomohou zvlhčující kapky do očí. Skvělá je i krátká procházka na čerstvém vzduchu. Ta vzpruží nejen oči, ale i mysl. Také si dejte pozor, aby místnost, ve které pracujete, byla dostatečně osvětlena. Pokud monitory příliš září do potemnělého prostoru, je na čase rozsvítit.

Dlouhodobá péče se vyplatí

Naturevia OptiVizin Blue
Naturevia OptiVizin Blue

Ač tyto rady pomohou, jsou jen chvilkovým řešením a problém se opět brzy vrátí. Tím hlavním, co můžete pro své oči udělat, je, že jim dodáme správnou výživu. Všechny potřebné látky jsou obsažené v přípravku Naturevia OptiVizin Blue. Tento doplněk stravy obsahuje pořádnou porci luteinu, zeaxantinu, omega3 a zinku s vitaminem A. Právě lutein a zeaxantin vytváří makulární pigment, který působí jako vnitřní ochranné sluneční brýle, jenž pronikání modrého světla minimalizují. Tělo si je však nedokáže vytvořit samo. Aby makulární pigment dostával potřebnou výživu, je nutné mu je v dostatečném množství dodávat ve stravě. V tom pomůže právě tento přípravek, jenž je ve veganských měkkých kapslích. Látky, které jsou v něm obsažené, společnými silami udělají vše, aby nám pomohly zachovat dobré vidění co možná nejdéle.

Oči máte jen jedny

Myslete na to a zbytečně je nepřetěžujte. Před monitorem seďte jen po nezbytnou dobu a dělejte si pravidelně přestávky (ideálně každých 20 minut). Máte-li volno, nechte mobil ležet na stole a věnujte se jiné své oblíbené činnosti. Pokud vyrazíte ven, mějte ho v kapse či batohu. Oči si užijí více, když budou zaostřovat na stromy, květiny či ptáky, a hlavně tato změna jim prospěje.

Komerční prezentace

Zdroj informací: Naturevia
Zdroj fotografií: Shutterstock, Naturevia

Diskuze: příspěvků